Entrepreneurship and academic education – an analysis of the research results among students of the Faculty of Management studying at full-time and first-degree studies in the Rzeszow University of Technology

Authors

  • Jacek Strojny Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza, Katedra Ekonomii
  • Katarzyna Horska Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza Katedra Ekonomii

DOI:

https://doi.org/10.24917/20833296.8.8

Keywords:

Przedsiębiorczość, szkolnictwo wyższe, Polska

Abstract

The paper discusses aspects connected with entrepreneurship amongst university students. It underlines the influence of the culture and socialization while creating the entrepreneurial personality. The research aimed at measuring the level of entrepreneurial attributes among students of the Faculty of of Management. The study confirmed the relatively high level of entrepreneurial attitudes and behaviors among the research sample. The realization of assumed hypotheses allowed additional conclusions to be drawn.

References

Becelewska D., 2006, Repetytorium z rozwoju człowieka, PWSZ, Jelenia Góra.

Blanchard K., Johnson S., 1992, Jednominutowy menedżer, PWE, Warszawa.

Chłopkiewicz M., 1980, Osobowość dzieci i młodzieży. Rozwój i patologia, WSiP, Warszawa.

Domachowski W., 1984, Z zagadnień psychologii społecznej, PWN, Warszawa.

Drucker P.F., 1992a, Innowacje i przedsiębiorczość. Praktyka i zasady, PWE, Warszawa.

Drucker P.F., 1992b, Praktyka zarządzania. Nowoczesność, Warszawa.

Drucker P.F., 2004, Natchnienie i fart, czyli innowacja i przedsiębiorczość, Studio EMKA, Warszawa.

Glinka B., 2008, Kulturowe uwarunkowania przedsiębiorczości w Polsce, PWE, Warszawa.

Linton R., 2000, Kulturowe podstawy osobowości, PWN, Warszawa.

Piecuch T., 2010, Przedsiębiorczość: podstawy teoretyczne, C.H. Beck, Warszawa.

Reber A.S., Reber E.S., 2008, Słownik psychologii, Scholar, Warszawa.

Smid W., 2003, Psychologia i socjologia zarządzania. Słownik terminów, wyd. WSZiM, Sosnowiec.

Strojny J., 2007, Kształtowanie postawy przedsiębiorczej – procesy socjalizacji i autokreacji [w:] Kształtowanie postaw przedsiębiorczych a edukacja ekonomiczna, P. Wachowiak, M. Dąbrowski, Majewski (red.), FPiAKE, Warszawa.

Strojny J., 2009, Zarządzanie przedsiębiorczością w małej i średniej firmie, Oficyna Wydawnicza Politechnika Rzeszowska, Rzeszów.

Szacka B., 2003, Wprowadzenie do socjologii, Oficyna Naukowa, Warszawa.

Tillmann K.J., 2005, Teorie socjalizacji, PWN, Warszawa.

Wasiluk A., 2009, Nowoczesne podejście do zarządzania organizacjami, Difin, Warszawa.

Published

2012-01-01

How to Cite

Strojny, J., & Horska, K. (2012). Entrepreneurship and academic education – an analysis of the research results among students of the Faculty of Management studying at full-time and first-degree studies in the Rzeszow University of Technology. Entrepreneurship – Education, 8, 78–95. https://doi.org/10.24917/20833296.8.8

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>