The Part Entrepreneurship Plays in Increasing the Competitiveness of Society and Economy

Authors

  • Zbigniew Zioło Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, Instytut Geografii, Zakład Przedsiębiorczości i Gospodarki Przestrzennej

DOI:

https://doi.org/10.24917/20833296.2.1

Keywords:

przedsiębiorczość, konkurencyjność, społeczeństwo, gospodarka

Abstract

The goal of this article is to present what role human capital and attitudes of entrepreneurial persons play in increasing the competitive power of economy, when informational civilization develops. Role of a man and his ethical choices during social and economic growth and development of corporations, is emphasize in this work.

References

A. Kublik, Niemieckie koncerny motoryzacyjne likwidują tysiące miejsc pracy, „Gazeta Wyborcza”, 2.10.2005 r.

Mercedes zwolni ponad 8 tys. pracowników?, aktualizacja w portalu „Gazety Wyborczej”, 29.09.2005 r.

Jan Paweł II, Encyklika O pracy ludzkiej, reprint Libreria editrice vaticana, TUM, Wrocław 1995, s. 25.

T. Rachwał, Funkcjonowanie przedsiębiorstw przemysłowych Polski Południowo-Wschodniej w procesie transformacji systemu gospodarowania, rozprawa doktorska, Kraków 2004.

Published

2006-01-01

How to Cite

Zioło, Z. (2006). The Part Entrepreneurship Plays in Increasing the Competitiveness of Society and Economy. Entrepreneurship – Education, 2, 10–17. https://doi.org/10.24917/20833296.2.1

Most read articles by the same author(s)

<< < 2 3 4 5 6 7 8 > >>