Rola przedsiębiorczości w podnoszeniu konkurencyjności społeczeństwa i gospodarki

Autor

  • Zbigniew Zioło Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, Instytut Geografii, Zakład Przedsiębiorczości i Gospodarki Przestrzennej

DOI:

https://doi.org/10.24917/20833296.2.1

Słowa kluczowe:

przedsiębiorczość, konkurencyjność, społeczeństwo, gospodarka

Abstrakt

The goal of this article is to present what role human capital and attitudes of entrepreneurial persons play in increasing the competitive power of economy, when informational civilization develops. Role of a man and his ethical choices during social and economic growth and development of corporations, is emphasize in this work.

Bibliografia

A. Kublik, Niemieckie koncerny motoryzacyjne likwidują tysiące miejsc pracy, „Gazeta Wyborcza”, 2.10.2005 r.

Mercedes zwolni ponad 8 tys. pracowników?, aktualizacja w portalu „Gazety Wyborczej”, 29.09.2005 r.

Jan Paweł II, Encyklika O pracy ludzkiej, reprint Libreria editrice vaticana, TUM, Wrocław 1995, s. 25.

T. Rachwał, Funkcjonowanie przedsiębiorstw przemysłowych Polski Południowo-Wschodniej w procesie transformacji systemu gospodarowania, rozprawa doktorska, Kraków 2004.

Pobrania

Opublikowane

2006-01-01

Jak cytować

Zioło, Z. (2006). Rola przedsiębiorczości w podnoszeniu konkurencyjności społeczeństwa i gospodarki. Przedsiębiorczość - Edukacja, 2, 10–17. https://doi.org/10.24917/20833296.2.1

Inne teksty tego samego autora

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 > >>