Automotive Services as an Exemplification of Small Company with Innovation as an Instrument of Entrepreneurship
DOI:
https://doi.org/10.24917/20833296.2.3Keywords:
innowacja, przedsiębiorczość, małe firmy, usługi motoryzacyjneAbstract
The article present the subject of innovation as an instrument of entrepreneurship in small company from automotive service business. An innovation is defined as a change that creates new value for the enterprise and customers. In small automotive companies, innovations of end product, technology, ecology and management, are included. The product innovation is connected to the technological changes, because garage service needs to buy new equipment to increase range of its service. The ecological innovation leads to better protection of the environment. The innovation in management, in all the company or its part, is the most important. It applies to planning, organization, management, control and communication. The research shows that innovations are accepted in service garage broadly. It is result of a change in entrepreneur’s attitude to innovation, and of his better knowledge. The car mechanic must constantly update his knowledge or he would not be able to repair modern car. The innovation is his strong instrument of entrepreneurship and important component of the power of his competition, because he can not repair contemporary car. The innovation are his strong instrument of entrepreneurship and important component of competition.
References
Chłopek Z., Ochrona środowiska naturalnego, WKiŁ, Warszawa 2002.
Drucker P.F., Innowacje i przedsiębiorczość, Praktyka i zasady, PWE, Warszawa 1992.
Gołąbek T., Próba bilansu - rozmowa z Alfredem Franke, analitykiem rynku motoryzacyjnego, „Świat Motoryzacji”, 4/2005, s. 14.
Kelar Ł., Lakiernicza rewolucja, „Świat Motoryzacji”, 9/2004, s. 36.
Kelar Ł., W lakiernictwie czas ciągłych zmian, „Świat Motoryzacji”, 3/2005, s. 34.
Konieczny M., 100 pytań o GVO, PIM Consulting, Warszawa 2004.
Majchrzak M., Od kabiny do kabiny, „Świat Motoryzacji”, 3/2005, s. 36.
Majchrzak M., Postępowo w lakiernictwie, „Świat Motoryzacji”, 12/2003, s. 28 i 29.
Majchrzak M., Renowacja lakierów samochodowych, „Świat Motoryzacji”, 4/2005, s. 36.
Majchrzak M., W zgodzie z ekologią, „Świat Motoryzacji”, 6/2004, s. 46-48.
Marciniak S., (red.), Makro i mikroekonomia. Podstawowe problemy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.
Pomykalski A., Zarządzanie innowacjami, PWN, Warszawa-Łódź 2001.
Schumpeter J., Teoria rozwoju gospodarczego, PWN, Warszawa 1960.
Sklorz A. R., Nadchodzi nowa era, „Świat Motoryzacji”, 9/2004, s. 38 i 39.
Sklorz A. R., Scenariusze wydarzeń, „Świat Motoryzacji”, 6/2004, s. 40 i 41.
Stawasz E., Innowacje a mała firma, UŁ, Łódź 1999.
Strategie innowacji, konferencja zorganizowana przez Katedrę Teorii i Zarządzania SGH, 4.11.2003 r., http://akson.sgh.waw.pl/innowacje/badanie_wyniki.htm, 11.05.2005 r.
Szreter P., Praktyki serwisowe polskiej branży flotowej, „Flota Autobiznes”, 4/2004, s. 23 i 24.
Włodarczyk M., Janczewski J., Wykorzystanie możliwości recyklingu jako działanie przedsiębiorcze w usługach motoryzacyjnych, „Przegląd Organizacji”, 1/2005, s. 23 i 24.
Żołnierski A., Innowacyjność polskich mikro przedsiębiorstw, Warszawa 2005, www.parp.gov.pl/pe_badania.php, 7.09.2005 r.
Żołnierski A., Potencjał innowacyjny polskich małych i średniej wielkości przedsiębiorstw, Warszawa 2005, www.parp.gov.pl/pe_badania.php, 7.09.2005 r.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Articles are published under the terms of the Creative Commons License (CC BY-ND 4.0; Attribution– NoDerivs).