Rola korporacji Apple w kształtowaniu społeczeństwa informacyjnego

Autor

  • Wioletta Kilar Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, Instytut Geografii, Zakład Przedsiębiorczości i Gospodarki Przestrzennej

DOI:

https://doi.org/10.24917/20833296.5.4

Słowa kluczowe:

korporacje, Apple, społeczeństwo informacyjne

Abstrakt

This article provides the study of the process of shaping supranational Apple Corporation. Anattempt was made to define the importance of the role in the development of the corporationplayed by Stave Jobs, its co-founder, as well as the role of Apple Corporation in forming theinformation society. The process of developing the company has been marked by an increase the number of employees, the market value, the assets value, and the sales, etc. Simultaneously, the marketdominance was established more and more intensively. The company operates in mostcountries of the world.

Bibliografia

Friedmann T. L., 2006, Świat jest płaski. Krótka historia XXI wieku, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań.

Goban-Klas T., Sienkiewicz P., 1999, Społeczeństwo informacyjne: szanse, zagrożenia, wyzwania, Wydawnictwo Fundacji Postępu Telekomunikacji, Kraków.

Horodecki J., 2008, Komputer mówi o firmie, „Manager magazin”, edycja polska, 3 (38), marzec 2008, s. 44 i 45.

Krasoń M., 2008, Biżuteria dużego zasięgu, „Manager magazin”, edycja polska, 7 (42), lipiec 2008, s. 92–94.

Mikroelektronika i społeczeństwo: na dobre czy na złe? Raport dla Klubu Rzymskiego, 1987, Książka i Wiedza, Warszawa.

Mikuła B., 2006, Organizacje oparte na wiedzy, „Zeszyty Naukowe. Seria specjalna: Monografie”, nr 173, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków. 7. Nowak J.S., 2005, Społeczeństwo informacyjne-geneza i definicje [w:] Społeczeństwo informacyjne 2005, G. Bliźniuk, J.S. Nowak (red.), Wydawnictwo Polskiego Towarzystwa Informatycznego, Oddział Górnośląski, Katowice.

Rabij M., 2007, Papież Doliny Krzemowej, „Newsweek”, 28/07, 15.07.2007, s. 56–59.

Rachwał T., 2004, Podstawy przedsiębiorczości. Słownik dla liceum ogólnokształcącego, liceum profilowanego i technikum, Wydawnictwo Nowa Era, Warszawa.

Raport roczny Apple (Apple Computer) za lata 1999–2007.

Upsetting the Apple Cart [w:] “Buisness English Magazine”, 7/2008 sierpień/wrzesień, s. 24 i 25.

Young J., Simon W. L., 2006, iCon. Steve Jobs, najbardziej niezwykły akt II w historii biznesu, Wydawnictwo Studio EMKA.

http://technologie.gazeta.pl/technologie/5,89426,4876139.html?i=1

http://www.apple.com 15.

http://news.cnet.com/2009-1001-259424.html

http://www.applefritter.com/apple1

http://apple2history.org/

http://www.apple-history.com/ 19.

http://www.theapplemuseum.com/

Pobrania

Opublikowane

2009-01-01

Jak cytować

Kilar, W. (2009). Rola korporacji Apple w kształtowaniu społeczeństwa informacyjnego. Przedsiębiorczość - Edukacja, 5, 48–56. https://doi.org/10.24917/20833296.5.4

Inne teksty tego samego autora

<< < 1 2 3