The Way Entrepreneurship is Perceived Among Young Generation and Analysis of Their Entrepreneurial Potential. Data Analysis Chosen Aspects
DOI:
https://doi.org/10.24917/20833296.4.36Keywords:
przedsiębiorczość, działalność gospodarcza, młode pokolenieAbstract
In European Union there has been growing interest in education in the area of entrepreneur-ship. Programs and agendas present the ideas for training in entrepreneurial attitude for groupsof different age. This paper is a contribution to the research on entrepreneurial attitude amongyoung people. The article is based on survey conducted at Cracow University of Economicsamong the third year students who attended to the academic course of entrepreneurship. The ar-ticle synthesizes students opinions, experience and plans for the nearest future. The maininterest of the research is whether the young people already consider being entrepreneur as a pathfor professional career.References
Piasecki B., 1997, Przedsiębiorczość i mała firma. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
Targalski J., 2003, Przedsiębiorczość i zarządzanie, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.
Targalski J., Kosała M., Pichur A., 2007, Postawy przedsiębiorcze wśród studentów kierunku ekonomia Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Analiza wyników badań [w:] Kształtowanie postaw przedsiębiorczych a edukacja ekonomiczna, P. Wachowiak, M. Dąbrowski, B. Majewski (red.), Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych, Warszawa.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Articles are published under the terms of the Creative Commons License (CC BY-ND 4.0; Attribution– NoDerivs).