The Way Entrepreneurship is Perceived Among Young Generation and Analysis of Their Entrepreneurial Potential. Data Analysis – Chosen Aspects

Authors

  • Małgorzata Kosała Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Katedra Przedsiębiorczości i Innowacji
  • Agnieszka Pichur Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Katedra Przedsiębiorczości i Innowacji

DOI:

https://doi.org/10.24917/20833296.4.36

Keywords:

przedsiębiorczość, działalność gospodarcza, młode pokolenie

Abstract

In European Union there has been growing interest in education in the area of entrepreneur-ship. Programs and agendas present the ideas for training in entrepreneurial attitude for groupsof different age. This paper is a contribution to the research on entrepreneurial attitude amongyoung people. The article is based on survey conducted at Cracow University of Economicsamong the third year students who attended to the academic course of entrepreneurship. The ar-ticle synthesizes students opinions, experience and plans for the nearest future. The maininterest of the research is whether the young people already consider being entrepreneur as a pathfor professional career.

Author Biographies

Małgorzata Kosała, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Katedra Przedsiębiorczości i Innowacji

Agnieszka Pichur, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Katedra Przedsiębiorczości i Innowacji

References

Piasecki B., 1997, Przedsiębiorczość i mała firma. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.

Targalski J., 2003, Przedsiębiorczość i zarządzanie, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.

Targalski J., Kosała M., Pichur A., 2007, Postawy przedsiębiorcze wśród studentów kierunku ekonomia Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Analiza wyników badań [w:] Kształtowanie postaw przedsiębiorczych a edukacja ekonomiczna, P. Wachowiak, M. Dąbrowski, B. Majewski (red.), Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych, Warszawa.

Published

2008-01-01

How to Cite

Kosała, M., & Pichur, A. (2008). The Way Entrepreneurship is Perceived Among Young Generation and Analysis of Their Entrepreneurial Potential. Data Analysis – Chosen Aspects. Entrepreneurship – Education, 4, 357–364. https://doi.org/10.24917/20833296.4.36