Creative Accounting – Indirect Syllabus
DOI:
https://doi.org/10.24917/20833296.7.19Keywords:
rachunkowość kreatywnaAbstract
Changes occurring on the market have made possibilities for development of creative accounting, which is omnipresent in the contemporary accounting. Lectures prepared by an educator do not provide teaching creative accounting. However, following curriculum and using method of projects allow learning creative accounting, which has become indirect curriculum.
References
Gut P., 2006, Kreatywna księgowość a fałszowanie sprawozdań finansowych, C.H. Beck, Warszawa.
Kalinowska B., 2005, Zarządzanie efektami kształcenia szkoleń, Poradnik edukatora, CODN, Warszawa.
Kamela-Sowińska A., 2009, Rachunkowość w czasach kryzysu, „Zeszyty Teoretyczne Rachunkowości” 51, Stowarzyszenie Księgowych w Polsce, Warszawa.
Kodeks zawodowej etyki w rachunkowości, 2007, Stowarzyszenie Księgowych w Polsce, Warszawa.
Kolaśnik K., 2006, Kreatywna rachunkowość, fałszowanie sprawozdań finansowych, „Buchalter” 35.
Kuźbica B., 2007, Kształcenie menedżerów w Polsce doby przemian [w:] Andragogika w ujęciu interdyscyplinarnym, W. Horyń, J. Maciejewski (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław.
Matlakiewicz A., Solarczyk-Szwec H., 2009, Dorośli uczą się inaczej, CKU, Toruń.
Okoń W., 2003, Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa.
Wiatr M., Kurek M., Bednarek G., 2008, Sprawozdawczość finansowa a kreatywna rachunkowość – propozycja bilansu według W. Osbahra [w:] Polska praktyka rachunkowości w kontekście procesu harmonizacji międzynarodowej sprawozdawczości finansowej, E. Walińska (red.), Oficyna a Wolters Kluwers Business, Warszawa.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Articles are published under the terms of the Creative Commons License (CC BY-ND 4.0; Attribution– NoDerivs).