Rozpowszechnienie nierolniczej działalności gospodarczej na obszarach wiejskich
DOI:
https://doi.org/10.24917/20833296.3.14Słowa kluczowe:
obszary wiejskie, działalność, nierolniczaAbstrakt
Rural entrepreneurship and enterprise development can stimulate local economic growth,engage young people, and recreate communitys vitality. A lively, growing rural community willencourage further growth of the regions and entrepreneurship is one of the leveraging instruments for unify a disproportion in socio-economic development of Polish regions.The paper analyses the development of non-agricultural economic activity on rural areas andshows the chances and barriers for rural entrepreneurships increase.Research conducted in 76 villages shows that the most popular non-rural economic activityon rural areas is trading and most of the activities have local extent. Lack of the funds forlaunching a company is the great barrier to further development of rural entrepreneurship andstructural policy instruments can be a chance to improve this situation.Pobrania
Opublikowane
2007-01-01
Jak cytować
Buks, J., & Otłowska, A. (2007). Rozpowszechnienie nierolniczej działalności gospodarczej na obszarach wiejskich. Przedsiębiorczość - Edukacja, 3, 120–127. https://doi.org/10.24917/20833296.3.14
Numer
Dział
Artykuły
Licencja
Artykuły publikowane są zgodnie z warunkami licencji Creative Commons (CC BY-ND 4.0; uznanie autorstwa-bez utworów zależnych).