Rola technologii informacyjnej w zarządzaniu oraz jej wpływ na kształtowanie się społeczeństwa informacyjnego
DOI:
https://doi.org/10.24917/20833296.5.5Słowa kluczowe:
IT, zarządzanie, społeczeństwo informacyjneAbstrakt
Information technology (IT) concerns using the computer science in various aspects of life.The possibilities of immediate information exchange at any time and any place in the worldhave created conditions for the rise a new type of an information society and economy basedon knowledge. Computer networks, especially the Internet, as well as modern wireless mediahave caused the disappearance of traditional barriers in human communication.In modern global economy competitiveness of companies depends on their innovations andknowledge. In a company the essential factor in effective knowledge and innovationmanagement is the implementation of a proper information system. Learning how to workwith computer is a must, both in professional and in private life. Our modern world has been dominated by IT, which influences every single aspect of our life.Nowadays, information and knowledge are treated as one of the most important factor of businessactivity. Introducing up-to-date IT helps to effectively use the company resources where informationsystems play more and more important role. Companies may obtain better economic results in fastchanging circumstances. In the information era companies are highly depended on IT and ITmeans much more than computers and their software. It is also know-how.Bibliografia
Bendyk E., 2004, Antymatrix. Człowiek w labiryncie sieci, Wydawnictwo H.A.B., Warszawa.
Czekaj J., 2000, Metody zarządzania informacją w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo AE w Krakowie, Kraków.
Gizdra R., Krzywicki J., 2001, Telepraca – szansa i nowe możliwości a zadowolenie z pracy pracownika, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin.
Goban-Klas T., Sienkiewicz P., 1999, Społeczeństwo informacyjne, Szanse, zagrożenia, wyzwania, Wyd. Fundacji Postępu Telekomunikacji, Kraków.
Goban-Klas T., 2005, Media i komunikowanie masowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Griffin R.W., 2007, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Hartman A., Sifonis J., Kador J., 2001, E-biznes.Strategie sukcesu w gospodarce internetowej. Sprawdzone metody organizacji przedsięwzięć e-biznesowych, Wydawnictwo K.E. Liber s.c., Warszawa.
Kotler P., 1994, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i ska, Warszawa.
Krzysztofek K., Szczepański M.S., 2002, Zrozumieć rozwój – od społeczeństw tradycyjnych do informacyjnych, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice.
Łobejko S., 2005, Systemy informacyjne w zarządzaniu wiedzą i innowacją w przedsiębiorstwie, SGH, Warszawa.
Markow J., 2000, Wybrane problemy rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin.
Papińska-Kacperek J., 2008, Społeczeństwo informacyjne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Przedsiębiorstwo przyszłości, 2000, W. Grudzewski, J. Hejduk (red.), Difin, Warszawa.
Społeczeństwo informacyjne – problemy rozwoju, 2007, A. Szewczyk (red.), Difin, Warszawa.
Szmit M., 2003, Informatyka w zarządzaniu, Difin, Warszawa.
Zorska A., 1998, Ku globalizacji, PWN, Warszawa.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Artykuły publikowane są zgodnie z warunkami licencji Creative Commons (CC BY-ND 4.0; uznanie autorstwa-bez utworów zależnych).