The Growth of Innovativeness as a Sign of Entrepreneurship in the Knowledge-based Economy. Case of Polish Confectioner’s Trade

Authors

  • Danuta Janczewska Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania w Łodzi, Katedra Marketingu

DOI:

https://doi.org/10.24917/20833296.4.13

Keywords:

innowacyjność, przedsiębiorczość, przemysł cukierniczy

Abstract

The aim of the article is the presentation of some aspects of the innovativeness in Polishindustry according to my own research and analysis of the official statistical data (by ChiefCensus Bureau). The data about innovation are prepared by research in the respective trades;data were used by authors to show the relations between the achievements in the field ofscience and the performance of the industry in reference to the hypothesis about the realiza-tion of the EU Lisbon Strategy in Poland.

References

Białoń L., Janczewska D., Bezpośrednie inwestycje zagraniczne w Polsce marketingowe metody oceny z perspektywy sektora, Oficyna Wydawnicza WSM SIG, Warszawa 2004.

Białoń L., Janczewska D., Procesy innowacyjne w polskim sektorze słodyczy jako efekt BIZ, Postępy Techniki Przetwórstwa Spożywczego, 2/2004.

Białoń L., Janczewska D., Marketingowe wsparcie procesów innowacyjnych, Postępy Techniki Przetwórstwa Spożywczego, 1/2005.

Izdebski H., Korzycka-Iwanow M., Prawo żywnościowe w Polsce na tle prawa Unii Europejskiej, Polski Rynek Żywności, 4/2001.

Janczewska D., Audyt systemu HACC. Audyt systemu ISO 9001 Szkoła Audytorów, materiały dydaktyczne, skrypt dla kadry menedżerskiej, Jutrzenka SA, wykłady w ZPC Goplana, Poznań 1921.04.2006 r., Warszawa, Most Wanted, maj 2006.

Janczewska D., Bezpośrednie inwestycje zagraniczne w Polsce, Przegląd Piekarski i Cukierniczy, 2/ 2005.

Janczewska D., Eurosłodycze słodka droga do Unii, Cukiernictwo, 5/2001.

Kierunki zwiększenia innowacyjności gospodarki na lata 20072013, Ministerstwo Gospodarki, Departament Rozwoju Gospodarki, Warszawa, 27 kwietnia 2006 r.

Polski Przedsiębiorca w Unii Europejskiej. Przemysł spożywczy, Sieć regionalnych centrów informacji europejskiej, Rzeszów 2005.

Szczepaniak P., Przemysł cukierniczy, Boss Gospodarka, 7/2001).

Published

2008-01-01

How to Cite

Janczewska, D. (2008). The Growth of Innovativeness as a Sign of Entrepreneurship in the Knowledge-based Economy. Case of Polish Confectioner’s Trade. Entrepreneurship – Education, 4, 137–145. https://doi.org/10.24917/20833296.4.13