Opportunities for the Development of Tourism in the Region of Žilina against the Background of the Automotive Industry
DOI:
https://doi.org/10.24917/20833296.14.19Keywords:
assessment of Korean tourist potential, comparison of consumption behaviours, inhabitants of Žilina, Korean inhabitants of Žilina, services, tourist attractionsAbstract
The studies concern the behaviour of the newcomers, i.e. employees of the KIA factory in Žilina, which is associated with their stay, work and the ways of spending leisure time in the sphere of tourism. Specifically, it refers to about 400 Korean workers. The aim of the studies covers the differences in the ways of behaving and different attitudes in the range of tourist choices between the Koreans working and living in Žilina and the Slovakian KIA workers, the residents of this particular city. The paper indicates the opportunities to use the tourist destinations of the city and the region of Žilina by the Korean residents of Žilina as the consumers of the tourist products.References
Angrosino, M. (2010). Badania etnograficzne i obserwacyjne. Warszawa: PWN.
Čuka, P. (2016). Importance of social and cultural behavior of Korean managers in the Slovak Republic – in relation to sustainable development of Slovak tourism. European Journal of Sustainable Development, 5(4), 45–46.
Čuka,P., Bernatík,W. ( 2014). Possibilities of rebrandig of Slovakia in tourism. W: IBIMA 24 th conference, Milan.
Denzin, K.N., Lincoln,Y.S. (2009). Metody badań jakościowych, t. 2. Warszawa: PWN.
Eurostat. (2015). Slovak population expenses. Pozyskano z: www.eurostat.eu Hendl, J. (2008). Kvalitativní výzkum. Praha: Portál.
Kaczmarek, J., Stasiak, A., Włodarczyk, B. (2010). Produkt turystyczny. Warszawa: PWE.
Kowalska, M.B. (2014). Rola przedsiębiorczości lokalnej w dywersyfikacji produktu turystycznego Walencji – Hiszpania. W: Rola przedsiębiorczości w rozwoju firm i układów przestrzennych, t. 10, Kraków: Nowa Era.
Lizak, P. (2011). Proces kształtowania się słowackiego przemysłu motoryzacyjnego. Prace Komisji Geografii Przemysłu Polskiego Towarzystwa Geograficznego, 17, 144–155
Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky, Sekcia cestovného ruchu (2013). Stratégia rozvoja cestovného ruchu do r 2020. Pozyskano z: https://www.mindop.sk/ministerstvo-1/cestovny-ruch-7/legislativa-a-koncepcne-dokumenty/koncepcne-dokumenty/strategia-rozvoja-cestovneho-ruchu-do-roku-2020
Morris, D. (1997). Lidský živočich. Praha: Balios.
Nisbett, R.E. (2009). Geografia myślenia. Dlaczego ludzie Wschodu i Zachodu myślą inaczej. Sopot: Wydawnictwo „Smak słowa”.
Przecławski, K. (1996). Człowiek a turystyka. Zarys socjologii turystyki. Kraków: AL BIS.
Regionalizácia cestovného ruchu v Slovenskej Republike (2005). Ministerstvo hospodárstva SR, Ústav Turizmu.
Rudnicki, L. (2010). Zachowanie konsumentow na rynku turystycznym. Kraków: Proksenia.
Silverman, D. (2009). Prowadzenie badań jakościowych. Warszawa: PWN.
Slovak tourist agency (2015).
Stratégia rozvoja cestovného ruchu Žsk pre roky 2007–2013. (2013). Pozyskano z: http://www.zask.sk/ sk/samosprava/urad-zsk/odbor-kultury-cestovneho-ruchu-zahranicnych-vztahov-informacii/oddelenie-cestovneho-ruchu/koncepcne-dokumenty-statistika-cestovneho-ruchu/strategia-rozvoja-cestovneho-ruchu-zsk-roky-2007-2013.html
Urząd Statystyczny Republiki Słowackiej, https://slovak.statistics.sk
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Articles are published under the terms of the Creative Commons License (CC BY-ND 4.0; Attribution– NoDerivs).