Osobowość, motywacja, przedsiębiorstwo rodzinne. Wybrane aspekty przedsiębiorczości
DOI:
https://doi.org/10.24917/20833296.3.26Słowa kluczowe:
osobowość, motywacja, przedsiębiorstwo rodzinne,Abstrakt
Poland has short experience in the free market economy. We have just been learning to taking the matters in our own hands” to face new reality. One of the problems we face at the beginning of the way to market economy is enterprise. We have to dare begin something new”. The question is: Does a personality, safety and motivation have influence on enterprise? Is establishing family business a necessary evil or a mean of manage new reality? Can you make enterprise fashionable and what does depend on us?. There are no simple answers to those questions. The subjects touched in this article indicate certain question of enterprise that is worth observing.Bibliografia
Fukujama F., 1997, Zaufanie. Kapitał społeczny a droga do dobrobytu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Wrocław.
Imponderabilia wielkiej zmiany, 1999, P. Sztompka (red.),Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Kraków.
Jeżak J., Popczyk W., Winnicka-Popczyk A., 2004, Przedsiębiorstwo rodzinne, Difin, Warszawa.
Merton R.K., 2002, Teoria socjologiczna i struktura społeczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Rathus S.A., 2004, Psychologia współczesna, GWP, Gdańsk.
Robbins S.P., 2001, Zasady zachowania w organizacji, Zysk i S-ka, Poznań.
Szczepański J., 1970, Elementarne pojęcia socjologii, PWN, Warszawa.
Sztompka P., 2003, Socjologia, Znak, Kraków.
Zarządzanie. Teoria i praktyka, 1995, A. Koźmiński, W. Piotrowski (red.), Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Artykuły publikowane są zgodnie z warunkami licencji Creative Commons (CC BY-ND 4.0; uznanie autorstwa-bez utworów zależnych).