Osobowość, motywacja, przedsiębiorstwo rodzinne. Wybrane aspekty przedsiębiorczości

Autor

  • Anita Paszko-Janowska Akademia Ekonomiczna w Poznaniu

DOI:

https://doi.org/10.24917/20833296.3.26

Słowa kluczowe:

osobowość, motywacja, przedsiębiorstwo rodzinne,

Abstrakt

Poland has short experience in the free market economy. We have just been learning to taking the matters in our own hands” to face new reality. One of the problems we face at the beginning of the way to market economy is enterprise. We have to dare begin something new”. The question is: Does a personality, safety and motivation have influence on enterprise? Is establishing family business a necessary evil or a mean of manage new reality? Can you make enterprise fashionable and what does depend on us?. There are no simple answers to those questions. The subjects touched in this article indicate certain question of enterprise that is worth observing.

Bibliografia

Fukujama F., 1997, Zaufanie. Kapitał społeczny a droga do dobrobytu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Wrocław.

Imponderabilia wielkiej zmiany, 1999, P. Sztompka (red.),Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Kraków.

Jeżak J., Popczyk W., Winnicka-Popczyk A., 2004, Przedsiębiorstwo rodzinne, Difin, Warszawa.

Merton R.K., 2002, Teoria socjologiczna i struktura społeczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Rathus S.A., 2004, Psychologia współczesna, GWP, Gdańsk.

Robbins S.P., 2001, Zasady zachowania w organizacji, Zysk i S-ka, Poznań.

Szczepański J., 1970, Elementarne pojęcia socjologii, PWN, Warszawa.

Sztompka P., 2003, Socjologia, Znak, Kraków.

Zarządzanie. Teoria i praktyka, 1995, A. Koźmiński, W. Piotrowski (red.), Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Pobrania

Opublikowane

2007-01-01

Jak cytować

Paszko-Janowska, A. (2007). Osobowość, motywacja, przedsiębiorstwo rodzinne. Wybrane aspekty przedsiębiorczości. Przedsiębiorczość - Edukacja, 3, 204–210. https://doi.org/10.24917/20833296.3.26