Koncepcja klastra edukacyjnego dla kształtowania i rozwoju przedsiębiorczości akademickiej
DOI:
https://doi.org/10.24917/20833296.6.39Słowa kluczowe:
klaster edukacyjny, przedsiębiorczość akademickaAbstrakt
The paper tries to answer the question of building educational clusters. It highlights as an example the structure of the START Project, which helps in the development of academic enterprise projects. It presents the advantages and disadvantages of clusters. Partners have the same assignments and they exchange their competencies. The paper also presents structures of clusters where partners have different assignments. One of the aims of clusters is to find a compromise wherever possible.Bibliografia
Ketels Ch., 2003, The development of cluster concept – present experiences and further developments, Duisburg.
Porter M.E., 1998, On competition, Harvard Business School Press, Boston.
Sainsbury L., A Practical Guide to Cluster Development, Raport przygotowany dla Departamentu Handlu i Przemysłu oraz angielskich Regionalnych Agencji Rozwoju przez firmę Ecotec Research & Consulting.
Pobrania
Opublikowane
2010-01-01
Jak cytować
Pradela, A. (2010). Koncepcja klastra edukacyjnego dla kształtowania i rozwoju przedsiębiorczości akademickiej. Przedsiębiorczość - Edukacja, 6, 499–505. https://doi.org/10.24917/20833296.6.39
Numer
Dział
Artykuły
Licencja
Artykuły publikowane są zgodnie z warunkami licencji Creative Commons (CC BY-ND 4.0; uznanie autorstwa-bez utworów zależnych).