Funkcjonowanie systemu oświaty w okresie cywilizacji informacyjnej
DOI:
https://doi.org/10.24917/20833296.1.5Keywords:
oświata, cywilizacja, informatycznaAbstract
W opiniach licznych specjalistów spotkać można ocenę, iż Polska na przełomie XXi XXI wieku znalazła się w sytuacji, w jakiej zachodnie społeczeństwa były 100 lat wcze-śniej. Jesteśmy zatem świadkami zmian społecznych wynikających z odchodzenia od modelu społeczeństwa przemysłowego i zbliżania się ku zupełnie nowej cywilizacji naukowoinformacyjnej...References
Auleytner J., Wymagania nowego uczenia się człowieka a kształcenie nauczycieli, [w:] J. Gnitecki, J. Rutkowiak (red.): Pedagogika i edukacja wobec nadziei i zagrożeń współczesności. Warszawa-Poznań 1999.
Bogaj A., Kulturowe i cywilizacyjne determinanty reformy kształcenia ogólnego, [w:] J. Gnitecki, J. Rutkowiak (red.): Pedagogika i edukacja wobec nadziei i zagrożeń współczesności. Warszawa 1999.
Bogaj A. System edukacji w Polsce na tle porównawczym (próba analizy, [w:] Realia i perspektywy reform oświatowych. Warszawa 1997 (b).
Drogosz-Zabłocka E., Poszukiwanie relacji między przygotowaniem ogólnym a zawodowym, [w:] S. M. Kwiatkowski (red.): Nowe uwarunkowania edukacji szkolnej. Warszawa 1998.
Dziewulak D., Systemy szkolne Unii Europejskiej. Warszawa 1997.
Faure E. i in., Uczyć się aby być. Tłum. Z. Zakrzewska, A. Mońka-Stanikowa (red.). Warszawa 1975.
Głowacki M., Zainteresowania i potrzeby w nauczaniu i uczeniu się fizyki, [w:] W. Błasiak (red.): Jak zwiększyć zainteresowania uczniów fizyką. Dylematy nauczania fizyki. Tom I. Kraków 1994.
Jadczak M., Alfabetyzm funkcjonalny Polaków, [w:] „Nowe w Szkole”. nr 5/98-99.
Kupisiewicz Cz., Kanon wykształcenia ogólnego. Próba porównawczego zastosowania kierunków i dylematów przebudowy, [w:] A. Bogaj (red.): Kanon kształcenia ogólnego. Warszawa 1995. (a)
Kupisiewicz Cz., Kierunki przebudowy szkolnictwa w krajach uprzemysłowionych. „Kwartalnik Pedagogiczny” 1988, nr 3 / 4.
Kupisiewicz Cz., Paradygmaty i wizje reform oświatowych. Warszawa 1985.
Kwieciński Z., Edukacja wobec nadziei i zagrożeń współczesności, [w:] J. Gnitecki, J. Rutkowiak (red.): Pedagogika i edukacja wobec nadziei i zagrożeń współczesności. III Ogólnopolski Zjazd Pedagogiczny, Warszawa-Poznań 1999.
Mitter W., Formalna edukacja podstawowa w krajach uprzemysłowionych. Analiza porównawcza w perspektywie XXI wieku. Referat wygłoszony na konferencji Education for all. Warszawa 1993.
Pachociński R., Oświata XXI wieku „Kierunki Przeobrażeń” Warszawa 1999.
Paszyński W., Sens i bezsens szkoły państwowej. „Nowa Szkoła” nr 4/1995.
Rabczuk W., Strategiczne cele edukacji w świetle raportu J. Delorsa i Białej Księgi Unii Europejskiej, [w:] A. Bogaj (red.): Realia i perspektywy reform oświatowych. Warszawa 1997.
Suchodolski B., Nowoczesna treść i organizacja wykształcenia ogólnego. „Nowa Szkoła” nr 4/1958.
Wołoszyn S., Nauki o wychowaniu w Polsce w XX wieku. Próba zarysu encyklopedycznego. Warszawa 1997.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Articles are published under the terms of the Creative Commons License (CC BY-ND 4.0; Attribution– NoDerivs).