Potencjał rynkowy i proces dystrybucji mikrofalowego autoklawu (na przykładzie Polski)
DOI:
https://doi.org/10.24917/20833296.10.8Słowa kluczowe:
mikrofalowy autoklaw, potencjał rynkowy, sprzedaż bezpośrednia, technologia mikrofalowaAbstrakt
Celem niniejszego artykułu jest analiza potencjału rynkowego obszaru Polski i możliwych kanałów dystrybucji w aspekcie wprowadzania na rynek nowatorskiego produktu, jakim jest mikrofalowy autoklaw, przeznaczony do sterylizacji mediów płynnych (w szczególności pożywek mikrobiologicznych). Mikrofalowy autoklaw sterylizuje płynne media metodą termiczną. Wszystkie efekty związane ze sterylizacją termiczną mają ten sam charakter jak w autoklawie parowym, tzn. czynnikiem sterylizującym jest wyłącznie temperatura. Jednak w odróżnieniu od autoklawu parowego źródłem energii są mikrofale, dzięki czemu sterylizowane medium nagrzewane jest bardzo szybko do temperatury sterylizacji 135°C w ciągu 2,5-3,5 min, zależnie od objętości, i równomiernie w całej masie. W analizie zostały poruszone takie elementy, jak: wielkość i wartość rynku, jego segmenty, szanse i bariery wzrostu, struktura otoczenia konkurencyjnego, kanały dystrybucji oraz kluczowe czynniki sukcesu. Na podstawie przeprowadzonych badań określono niszę rynkową, która może być zagospodarowana przez producenta mikrofalowego autoklawu (szybkość działania, prostota obsługi, kompaktowe wymiary).Bibliografia
Boruch, M., Król, B. (1993). Procesy technologii żywności. Łódź: Politechnika Łódzka.
Hill, A. (1998). The ILSI Europe Microwave Oven Task Force. Microwave Ovens. Belgium: International Life Science Institute.
Hryniewicz, J.T. (2010). Gospodarka oparta na wiedzy a globalne procesy geopolityczne, Prace Komisji Geografii Przemysłu Polskiego Towarzystwa Geograficznego, 15, 61-68.
Internetowa encyklopedia PWN (2010). Pozyskano z: http://encyklopedia.pwn.pl.
Janczewska, D. (2012). Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorstwa uczącego się na przykładzie sektora MŚP, Przedsiębiorczość – Edukacja, 8, 348-359.
Krushefski, G. (2010). Steam Sterilization of Liquid Filled Containers, Spore News. SGM Biotech Inc., vol. 7, no. 5.
Makowska, M. (2010). Sprzedaż bezpośrednia. Tajemnice i mity motywacji pracowników, Toruń: EscapeMagazine.pl. Pozyskano z: http://www.escapemagazine.pl/119374-sprzedaz-bezposrednia.
Nyberg, R. (2001). Sterilization Monitoring and Validations of Liquid Loads in Steam Autoclave Cycles and the Importance of Approriate BI Selection and Resistance. Pozyskano z: http://www.mesalabs.com/wp-content/uploads/2012/02/Infection-Control-Dec-2001.pdf.
Waszczyk, M., Rodacki, S. (2005). Etos sprzedaży bezpośredniej. Problemy moralne a istniejące uregulowania kodeksowe. W: J. Kubka (red.), Z zagadnień filozofii zarządzania i etyki biznesu. Gdańsk: Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej, 97-118.
Zioło, Z. (2010). Uwarunkowania kształtowania się procesów transformacji przemysłu i usług, Prace Komisji Geografii Przemysłu Polskiego Towarzystwa Geograficznego, 15, 45-60.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Artykuły publikowane są zgodnie z warunkami licencji Creative Commons (CC BY-ND 4.0; uznanie autorstwa-bez utworów zależnych).